"אחרי החגים" – כך מגבירים רווחיות גם בתקופה חלשה
אין מדביר שלא מכיר את השקט של החגים. חודש ספטמבר מביא איתו ירידה תלולה בהזמנת עבודות. השוק עונתי ובלי קשר לענף ההדברה, כל המשק נכנס לקיפאון והתשובה שתשמעו הכי הרבה היא: "נדבר אחרי החגים".
יש מספר דברים שאפשר לעשות על מנת להגדיל רווחיות ולצמצמם ככל שניתן את הירידה בפעילות ובמחזור המכירות.
- שיווק והעלאת מודעות לעסק שלכם.
כשאתם עסוקים בעבודה אין לכם זמן להתעסק בזה, אבל כשהימים מתחילים להתפנות, השקעה בשיווק, בביסוס המוניטין שלכם וביצירת מודעות, תניב לכם הרבה פירות בהמשך. - מבצעי "אוף סיזן".
הנחות לחודש הקרוב בלבד שיתמרצו את מי שמתלבט לסגור אתכם. - פניה מחודשת ללקוחות ולמתעניינים בעבר.
עשיתם עבודה אצל לקוח? עברה שנה-שנתיים? התקשרו אליו והציעו לו את שירותיכם.
פנו אליכם מתעניינים ולא סגרו? צרו איתם קשר ובדקו מדוע, אולי תוכלו להציע להם הצעה אטרקטיבית?
כל זה אפשרי כמובן רק אם יש לכם את פרטי ההתקשרות של לקוחות העבר שלכם ואם אספתם את פרטיהם של המתעניינים. אם לא עשיתם את זה עד היום, זה הזמן להתחיל! - טקטיקת "רגל בדלת".
הרבה פעמים ידחו אתכם ויגידו ש"נדבר אחרי החגים". הוכח מחקרית שהסכמה מצידו של הלקוח על התחלת חלק קטן בעסקה, מגבירה מאד את הסיכויים לסגור אתכם על עסקה גדולה יותר בהמשך. כך שאם אומרים לכם "אחרי החגים" אתם יכולים להציע: "בואו רק נציב לכם מלכודת זבובים כדי שתוכלו ליהנות מהגינה שלכם במהלך החג, ואחרי החגים נדבר על הדברה מלאה". - מענה לצורך
התפתחות לתחומים חדשים, מענה לצרכים של הלקוחות בעונת החורף וחשיבה יצירתית תאפשר לכם לספק שירותים משלימים/נוספים שישמרו על הרווחיות שלכם גם בחודשים החלשים.
אין ספק שבשוק עונתי כמו ענף ההדברה, מדובר על אתגר אמיתי לייצר עסקאות באופן שוטף. הקפדה על מאגר לקוחות פעיל (שחוזר וממליץ), שיווק לטווח קצר וארוך, חשיבה יצירתית ופיתוח שירותים/מוצרים ופעילות משלימה, יאפשרו לכם לנהל עסק רווחי ומשגשג.