מדביר החודש: אלברט אביב
אלברט אביב, בן 40 ממושב צור משה הוא הבעלים של חברת ד"ר באג – פתרונות הדברה מתקדמים, אשר מעניקה שירותי הדברה באיזור השרון והמרכז. אלברט נשוי ואב לילד בן 9, חובב ספורט אתגרי וטיולים בטבע – בעיקר סנפלינג וטיפוס הרים.
כמה זמן אתה עוסק בהדברה?
אני עוסק בתחום כמעט 15 שנה, 3 שנים מתוכן כמדביר עצמאי.
ספר לנו על המסלול המקצועי שלך
כמו רבים בתחום, התגלגלתי להדברה די במקרה. הייתי טבח וקונדיטור במקצועי, התגוררתי בתל-אביב, אבל אשתי ואני החלטנו לשנות את סגנון החיים, להעתיק את המגורים מהעיר הגדולה למושב ואז נולד גם הצורך למצוא פרנסה מתאימה.
מה שהתחיל כעבודה זמנית אצל מדביר וותיק, הפך לסיפור אהבה. אותו מדביר העסיק אותי כעוזרו, הכיר לי את התחום ולימד אותי לעומק, תוך שהוא מאפשר לי ליהנות מהניסיון ומהידע הרב שלו. אפשר לומר שהוא שינה לי את תפיסת החיים, לא רק מבחינה מקצועית. הפכתי לאדם שמקפיד על זמנים, למדתי לכבד את הלקוח – כל לקוח, ביססתי סטנדרטים של אחריות.
העבודה איתו הפכה להיות הרבה יותר מאשר סתם מקור פרנסה. עבדתי איתו 11 שנים ועם הזמן ניהלתי לו את העסק וגיליתי עולם מרתק. בשלב מסוים הוצאתי רשיון הדברה, המשכתי ללמוד ולהשתלם. הבנתי שעולם ההדברה הוא עולם עשיר של מדע ושל אנטומולוגיה. אני רואה בעולם הזה את פלאי הבריאה, את היופי ואת המשמעות של כל פרט ופרט. נפתח בפני עולם ענק ואני ממשיך לפתח את הידע וללמוד בתוך הענף.
לפני שלוש שנים הקמתי חברה עצמאית – ד"ר באג פתרונות הדברה מתקדמים.
באילו סוגי הדברה אתה מתמחה?
רוב הלקוחות שלי הם לקוחות פרטיים, אם כי אני נותן גם שירותים לתחום המוסדי, בעיקר מסעדות וגני ילדים.
מבחינת סוג המזיקים, אני מתמחה בעיקר בטיפול ביתושים ובמוצצי דם, כגון: פרעושים, קרציות, פשפשים, פשפש מיטה וכו'. למעשה, כל מה שמטריד את מנוחת האנשים בביתם.
יש לי הצלחות משמעותיות בתחום הזה ואני נהנה שאנשים חוזרים ליהנות מהבית ומספרים לי כיצד "החזרתי להם את החצר", או "הצלתי להם את הפינה שבה הם אוהבים לשבת". אלה הדברים שממלאים אותי סיפוק.
מה מייחד אותך כמדביר?
מעבר לנושאי בטיחות, שהם כמובן החשובים ביותר, אני חושב שמה שמייחד אותי הוא היחס ללקוח. אצלי כל לקוח הוא לקוח VIP. כל לקוח מקבל הרבה מאד הקשבה, יחס וסבלנות. אני מאמין שככל שאתה מקשיב יותר ללקוח, אתה מוצא פתרונות מקצועיים יותר וטובים יותר, שמאפשרים לך להבין את מקור הבעיה ואת הצרכים של הלקוח, לתת טיפול כולל ואיכותי, לא רק לרסס וללכת. הרצון שלי הוא שאנשים יבואו וילמדו את התחום. אני לומד את החרק או המזיק ומתאים לו פיתרון מדויק, לא בצורה של "עדר" ןלא בהכרח הפיתרון שכולם משתמשים בו. חשוב לי להפעיל את הראש.
איך אתה רואה את מקצוע ההדברה בישראל? לאן הוא הולך?
אני אמנם בעל עסק חדש יחסית, אבל כבר שנים רבות בענף. אני מאמין שהתחום סבל מתדמית שלילית במשך הרבה מאד זמן. הציבור לא מבין שכשמדברים על ענף ההדברה מדברים על מדע, על איכות סביבה, על עיסוק מאד אחראי ברעלים שונים ולא רק על אדם עם מרסס ביד.
אני מאמין שכמו ענף הטבחות והמטבח שנחשב בעבר "נחות" אבל היום כולם רוצים להיות "מאסטר שף", כך גם ענף ההדברה מתקדם להכרה הראויה לו. חינוך הציבור חשוב בעיני, שיבינו את המשמעות של הזמנת אנשי מקצוע מקצועיים ואיכותיים ולא חאפרים. שתמשיך מגמה של שילוב רשויות האכיפה, של שאיפה למקצוענות, של פתרונות הדברה הוליסטיים ומתחשבים בסביבה.
אני שואף לראות ענף עם בעלי מקצוע איכותיים שמתפרנסים בכבוד. מדובר במקצוע עם רמת סיכון גבוהה וצריך להתייחס אליו בהתאם. בעיני התחום כולו נמצא בכיוון הנכון, של התמקצעות ושל ידע מתקדם.
מה הן השאיפות המקצועיות שלך?
אני מקווה להיות הבעלים של חברת הדברה משגשגת ומצליחה ולפרנס את משפחתי בכבוד. אני מקווה להכשיר עובדים טובים שמתפרנסים בכבוד וגאים בעבודתם, כפי שלימד אותי בזמנו אותו מדביר שאצלו התחלתי את דרכי, ולהנחיל בהם תורות עבודה איכותיות. אני מקווה להיות עבור העובדים שלי מורה דרך ולהפוך אותם לעובדים ולאנשים אחראיים, קפדניים, מקצועיים ושירותיים.
ספר לנו על מקרה במהלך עבודתך אותו אתה זוכר במיוחד…
יום אחד התקשרה אלי לקוחה בבהלה מוחלטת ואמרה לי "אני צריכה שתבוא עכשיו!". היא סיפרה שמדיח הכלים שלה התקלקל והיא קראה לטכנאי. כשהוא פתח את המדיח הוא גילה חגיגה! המדיח מלא באלפי תיקנים גרמניים. כל הבית הוצף, הטכנאי ברח, השאיר אחריו את הכלים ונמלט מהבית.
האישה, שהיתה בהריון מתקדם, ביקשה בכל לשון שאגיע מיד, לא שאלה אפילו על המחיר, רק שאגיע לטפל בבעיה.
עשיתי סיבוב פרסה על המקום והגעתי אליה. אכן מדובר היה בהתפרצות אוכלוסיה של תיקן גרמני. ביצעתי את ההדברה, קראנו בחזרה לטכנאי שיסיים את תיקון המדיח ותוך זמן קצר הבעיה נפתרה, אך אין ספק שאת ההדברה הזו אני לא אשכח.
תן מניסיונך טיפ לקוראים שלנו
קחו את הזמן להקשיב ללקוח, תהיו מקצועיים, תגבו מחיר הוגן.
אל תפחדו לגבות תשלום עבור המקצועיות שלכם, כזה שתוכלו לישון איתו טוב בלילה ולדעת שהייתם הוגנים עם הלקוח מצד אחד ועם עצמכם מצד שני.